همواره بهترین عایق برای سطح جادهها آسفالت میباشد که تا به امروز هیچ عایقی جایگزین آن نشده است.
آسفالت مادهای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامداست . آسفالت از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته میشود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمانها به کار گرفته میشود.
آسفالت در انواع مختلف آسفالت گرم ، آسفالت سرد که به اصطلاح تراشه آسفالت نیز گفته میشود تهیه و در اختیار مشتریان قرار گرفته میشود.
آسفالت گرم به آن دسته از آسفالتهایی گفته میشود که درتهیه آنها قیر و مصالح سنگی در دمای مناسب با یکدیگر مخلوط شوند.
آسفالت گرم همواره یکی از آسفالتهای با کیفیت میباشد که داری عمر و کیفیت بالایی میباشد و برای اجرای انواع پروژهها میتوان از آسفالت گرم استفاده نمود.
آسفالت حمل شده توسط کامیونها در فینیشر محل پخش تخلیه میشود. درجه حرارت آسفالت تخلیه شده در فینیشر برای دانه بندیهای پیوسته نبایستی از 120 درجه سانتیگراد کمتر باشد تا عمل چسیندگی به نحو احسن صورت گیرد.
یکی از راههای افزایش کیفیت آسفالت گرم بعد از اجرا حفاظت از آسفالت مورد نظر بعد از اجرا میباشد به طوری که دردر اثر سرد شدن استحکام لازم را به دست آورد.
برای اجرای آسفالت در مساحتهای بزرگ همواره یک شرکت بزرگ با تجهیزات مدرن را انتخاب نماید.
حداقل درجه دمای لازم برای اجرای آسفالت گرم 10 درجه میباشد و آسفالت کاری در دمای کم تر از 10 درجه به هیچ وجه امکان پذیر نمیباشد.
درجه حرارت مناسب برای پخش آسفالت و کوبیدن آسفالت به نوع آسفالت و قیر به کار رفته در آن بستگی دارد.
از نکات مهم در استفاده از آسفالت گرم مدت زمان حمل آن توسط کامیونها میباشد به طوری که اگر این زمان بیشتر باشد قیر موجود در سطح آسفالت به لایههای زیرین نفوذ کرده و باعث چسبندگی آن به کف کامیون میباشد ولایههای بالایی به دلیل نبود قیر کافی از چسبندگی پایینی برخوردار میباشند که میتواند باعث تکه تکه شدن آسفالت در مدت زمان کوتاهی شود.
میتوان به صراحت بیان کرد که اجرای پروژههای راه سازی با آسفالت استاندارد و تولید شده در کارخانههای مدرن میتواند به صورت چشم گیری حوادث رانندگی را کاهش دهد.
بازدید : 175
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1399 زمان : 1:22